शोभा भन्दै थिइन्, “नेपालमा पनि ब्रान पाइन्छ होला ! अमेरिकाबाट ल्याएको सिद्धिन लागिसक्यो । मिलमा गएर किन्नुपर्ला ।”
नेपालमा ढुटो/चोकर गाईवस्तुलाई दिइने र मान्छेका लागि भनेर नबेचिने मैले बताएँ । भनें, “अमेरिकाको खानेकुरामा प्रायः रेसादार पदार्थ नहुनाले उनीहरूले भुसी, ढुटो वा चोकरलाई औषधिको रूपमा खानुपर्छ । हामीले खाने आँटा, कोदो, फापर, दाल, हरियो तरकारीमा पर्याप्त रेसादार पदार्थ हुन्छ, त्यसैले ढुटो खानै पर्दैन ।”
‘कब्जियत ठीक हुने’ शोभाको कुराले भने मलाई सोचमग्न बनायो । बदलिंदो जीवनशैली, ‘पत्रु खाना’, कम हिंडाइ आदिका कारण नेपालीमा पनि कब्जियतको समस्या बढ्दो छ ।
यो लेखिरहँदा एक विदेशी नर्स, मेरियम क्रेच, जो पोषणविद् पनि हुन्, उनले २०३२ सालतिर लेखेको एक आलेखको सम्झ्ना भयो । बिजुलीको मिल आएपछि खलमा कुटेको रातो चामलको भात खाने चापागाउँ, ललितपुरका बासिन्दाहरूले मिलमा कुटेको सेतो चामलको भात खान थाले । सेतो चामलको भात खान थालेको केही समयपछि तिनको मुख र ओेठका कापमा घाउ हुन थाल्यो । उनीहरूलाई ‘भिटामिन बी’ को कमी भएको थियो । चामलमा रहेको चोकर अर्थात् ढुटो बिजुलीको मिलले निकालिदिएको थियो ।
पोषणविद् क्रेचलाई थाहा थियो, यो समस्या ढुटो हटाइएको चिल्लो सेतो चामल सिर्जित थियो । उनले ‘यसको औषधि ढुटो खानु हो’ भनेको भए कसैले वास्ता गर्दैनथ्यो होला ! तर, उनले चतुर्याइँपूर्वक समाधान निकालिन् । मिलमा गएर ढुटो ल्याइन् र त्यसलाई सफा गरेर साना–साना प्लाष्टिकका झेलामा हालिन् । बाहिरपट्टि औषधि लेखेर पुगिन् चापागाउँ ।
‘भातमा यो औषधि छरेर खानू’ भनेपछि गाउँलेले आफ्नै चामलबाट निकालिएको ढुटो भातमा हालेर खाए । उनीहरूको समस्या केही हप्तापछि हरायो । ‘सेतो’ चामल खानेहरूले त्यस्ता विभिन्न पौष्टिक तŒवको फाइदा लिन पाउँदैनन्, किनभने उनीहरूको खानामा भिटामिन बी र रेसादार पदार्थ हुँदैन ।
“मूख्र्याइँपूर्ण काम गर्नेलाई गाली गर्नुपर्दा हामीकहाँ ‘ढुटो खाने बुद्धि’ भनिन्छ । अमेरिकामा भने मानिसले ढुटो किनेर खान्छन्” मैले शोभालाई जिस्क्याएँ । उनले अबदेखि हरियो तरकारी खाने प्रण गरेकी छन् । खालिन्/नखालिन् उनको कुरा । तर के हामीले पनि यहाँ ढुटो किनेर खानुपर्ला ?
पर्दैन, यदि हामीले सेतो चिल्लो चामल खाएनौं, मैदा नखाएर आँटाको रोटी खायौं, चाउचाउ, कुरकुरे जस्ता जंकफूड खाएनौं, विभिन्न फलफूल धोएर बोक्रै समेत खायौं भने । सुन्तला, कागतीको बोक्रालाई पनि प्रयोग गर्न जान्यौं, हरियो तरकारी पर्याप्त खायौं, बट्टाको जुस नखाएर फलफूल नै खायौं, पौष्टिक तŒवले भरिपूर्ण खाना खायौं भने हामीलाई कब्जियतको समस्या हुँदैन ।
खाना खाने रेसादार
गहुँको ढुटो र माथि भनिएका खानेकुरामा रेसादार पदार्थ पर्याप्त हुन्छ । यस्तो खानाले पेट भरिएको महसूस हुन्छ, छिटै भोक लाग्दैन र तौल घटाउन मद्दत गर्न सक्छ । कब्जियत नभएपछि दिसा सजिलोसँग हुन्छ, हर्सा (बावासिर) हुने सम्भावना कम हुन्छ ।
आजकाल स्कूले बालबालिका र युवायुवतीलाई पनि समयमा दिसा हुँदैन । उनीहरूले बढी मात्रामा खाने ‘पत्रु खाना’ मा रेसादार पदार्थ कम हुनाले कब्जियत हुन्छ । तौल बढी भएका मानिसमा नराम्रो खालको बोसो बढी हुनसक्ने सम्भावना हुन्छ । रेसादार पदार्थ भएको खानाले यो समस्या पनि कम गराउँछ ।
कहिलेकाहीं चिन्ता, पीर, कुनै औषधिको प्रयोग, ठाउँ परिवर्तन आदि कारण पनि कब्जियत हुन सक्छ, तर यस्तो समस्याको समाधान समयसँगै हुन्छ । कतिपय अवस्थामा कब्जियतको समाधान ढुटोले मात्रै गर्न सक्दैन, त्यस्तो अवस्थामा चिकित्सकसँग सल्लाह लिनुपर्छ ।
भारतमा झ्ण्डै १४ प्रतिशत मानिस कब्जियत पीडित छन् । मुम्बई र कोयम्बटुर (केरला) मा २२ प्रतिशत मानिस कब्जियत पीडित रहेको १७ जून २०१७ को टाइम्स अफ इन्डिया मा उल्लेख छ । कब्जियतको मुख्य कारण ‘पत्रु खाना’, हिंडडुल कम, पानी कम पिउनु नै भएको अध्ययनले देखाएको छ ।
कब्जियतले मानसिक रूपमा पनि चिन्तित बनाउँछ । यसका कारण पेट ढुस्स फुल्ने, वाक्वाकी लाग्ने, खान मन नलाग्ने समस्या हुन्छ, यस्तो भएपछि चिन्ता थपिने नै भयो । खानामा ख्याल नगर्ने हो भने सानो उमेरमै कब्जियत हुने, वयस्क भएपछि मधुमेह, मोटोपन, उच्च रक्तचाप हुने सम्भावना रहन्छ । ‘पत्रु खाना’ ले एकछिन मुख मीठो भए पनि जीवनभरको रोग निम्त्याउन सक्छ ।
केही दिनअघि एक परिचित महिला शारदा ज्ञवाली (६२) को रगत जाँच गर्दा नराम्रो खालको बोसो ‘ट्राईग्लेसराईड्स’ को मात्रा बढी (२९०) देखियो । ‘ट्राईग्लेसराईड्स’ कम गर्न औषधि चलाउनेबारे डाक्टरले सल्लाह दिए । शारदाले भनिन्, “मलाई दुई महीनाको समय दिनुस् । म खानपान र हिंडाइबाटै बोसो कम गर्छु ।” त्यसपछि उनले चामलको भात कम खाएर हरियो तरकारी, मकै, गहुँ–जौको मात्रा बढाइन् । फलफूल, आलस आदिको पनि प्रयोग गर्न थालिन् । दैनिक हिंड्न थालिन् । दुई महीनापछि जाँच गराउन जाँदा उनको ‘ट्राईग्लेसराईड्स’ को मात्रा १३४ मा आएको रहेछ । शरीरको खराब बोसो खानामा भएको रेसादार पदार्थले नै घटाएको उनको पनि अनुभव रह्यो ।